• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 25 اسفند 1399
کد مطلب : 126768
+
-

کیوسک/ روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]/ سال کرونا؛ سال ناامیدی


روزنامه واشنگتن پست با انتشار نقشه پراکندگی مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا و تعداد موارد ابتلا در آمریکا، روند شیوع ویروس در این کشور را نشان داده است. این روزنامه نوشته که طی یک سال گذشته که آمریکا درگیر کرونا بوده، مردم نگرانی، سرشکستگی، ناامیدی و مقاومت را تجربه کرده‌اند. مرگ 525 هزار آمریکایی در 1 سال، برهه‌ای ماندگار در تاریخ این کشور بوده است. 30 میلیون نفر نیز طی این مدت به کرونا مبتلا شده اند. 

روزنامه نیویورک تایمز [آمریکا]
هشدار درباره راست‌های افراطی  در فرانسه


نیویورک تایمز با انتشار گزارشی از شهری در جنوب فرانسه نوشته که خطر قدرت‌‌گیری راست‌های افراطی در انتخابات آینده این کشور جدی است. این روزنامه نوشته که شهر پرپینیان زمانی سد محکمی در برابر احزاب راست افراطی بود و هر زمان راست‌ها وارد انتخابات می‌شدند، مردم برای شکست آن‌ها در کنار هم قرار می‌گرفتند. اکنون با ناکارآمدی احزاب میانه، گرایش مردم به راست‌های افراطی و وعده‌های جذاب اقتصادی آنها ‌ بیشتر شده است. 

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
درگیری پلیس  با معترضان در لندن


پلیس لندن روز شنبه با افرادی که در اعتراض به کشته شدن یک زن ۳۳ ساله تجمع کرده بودند، درگیر شد. این تجمعات ساعاتی بعد از آن برگزار شد که مامور پلیسی که به قتل وی متهم است در دادگاه حاضر شد. پلیس دلیل درگیری با معترضان را تخطی از قوانین مربوط به ممنوعیت تجمع در شرایط کرونا اعلام کرده است.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
پرونده یمن  در انتظار نتیجه جنگ


با توجه با مخالفت جنبش انصارلله با طرح پیشنهادی آمریکا برای پایان جنگ، سرنوشت پرونده یمن به نتیجه درگیری‌های نظامی این کشور، مخصوصا در شهر مارب گره خورده است. به گفته محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله، این طرح در واقع نقشه راهی برای حفاظت از منافع عربستان سعودی مقابل پیشروی‌های نظامی یمن است. در صورت شکست متحدان عربستان در شهر مارب، معادلات جنگ 6 ساله یمن کاملا به سود انصارالله تغییر می‌کند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید